sobota 5. dubna 2008

1.let Beavera

Včera v podvečerních hodinách se konečně uklidnil vítr a nepršelo, tak jsem se vydal na Točnou s mým Beaverem a s odhodláním ho zalétnout. Protože to byl můj první let nejen s tímto letadlem, ale také první let s letadlem klasické koncepce vůbec (zkušenost jen s Easy Gliderem) byl jsem hodně nervózní :) Za vydatného povzbuzování kolegů jsem ale přidal plyn a Beaver vyrazil vpřed. První let nedopadl nejlépe, těsně po odlepení od země se objevilo rušení a Beaver skončil naznak s rozbitým límcem čumáku a zlomenou vrtulí. Jiné škody naštěstí nebyly, tak díky servisnímu týmu kolegů modelářů, kteří zapůjčili novou vrtuli jsem mohl jít na start podruhé. Podruhé se již podařilo a Beaver létal kruhy nad letištěm! Chvíli jsme si na sebe zvykali, ale po chvíli už jsem začínal nabírat jistotu a mohl konstatovat, že se Beaver povedl! V podstatě nepotřeboval žádné trimování a lítal jak "z partesu". Přistání bylo sice ještě trochu tvrdší ale při dalším letu to už ruce zvládli lépe :) Každopádně se během všech letů projevovalo "kopání" od rušení. Přeci jen přijímač Hitec HFS-05MS bude lépe použít pro indoor než pro zarušený prostor nad Točnou.

Video z letu lze shlédnout zde:


Žádné komentáře: