neděle 21. června 2009

MiniTitan Upgrade

Tak jsem se po kratší (půlroční) přestávce zas začal věnovat vrtulníku :)
Ne, že by byl nějak v nemilosti, ale při poslední bouračce nepochopitelně odešel regulátor a chvíli trvala jeho reklamace, pak byla zima a na jaře jsem se nejprve věnoval letadlům a lodičce.
Když mi při poslední bouračce "zase" odešly převody v servech Futaba S3107 řekl jsem dost, pořídím nějaká lepší...a když už budu objednávat serva, vezmeme i lepší servo na vrtulku a snesl by se i lepší motor, slušnější listy a.....
Na serva cykliky jsem tedy osadil digitály s kovovými převody Power HD-1810MG, jako servo vrtulky INO-LAB HGD-201HB (karbonit), setový motor vyměnil za Turnigy 2836-3700 z nabídky Hobbycity a listy Champion od MSC Composit.


Serva cykliky jsou trochu delší a proto bylo nutno pod patky instalovat podložky. Vyřešil jsem to špalíčkem se smrkové lišty 3x5mm. Díky tomu se posune i páka serva a táhla jsou krásně v rovině. Servo vrtulky pasovalo bez úprav a motor také. Původně jsem uvažoval o odzkoušeném motoru Scorpion HK-2221-8 ale pak jsem se rozhodl zkusit Turnigy. Asi i proto, že jeho cena byla 18USD..kdo by odolal :) Na původní plastové cyklice se už objevovala vůle, pořídil jsem v rámci "tuningu" celokovovou. Také vrtulka dostala kromě nového serva i kovové smykátko.
Vzhledem k mému postupnému přechodu na Jeti DUPLEX, jsem místo původního PCM přijímače osadil Duplex R6. Měl jsem trochu strach jak BEC regulátoru bude zvládat 4 digi serva a 2,4GHz přijímač, ale obavy se ukázaly jako liché a i Krtek z Heliservisu potvrdil funkčnost této kombinace.
Vrtulník jsem pečlivě nastavil a o tomto víkendu úspěšně zalétal. Nejsem žádný 3D pilot, moje umění se stále omezuje na vis a částečně koordinované přesuny po obloze, takže nedokážu přesně popsat letové charakteristiky nových listů Champion a nového motoru, nicméně s touto kombinací je chování vrtulníku velice klidné, bez jakýchkoliv vibrací, stabilní, s příjemnou reakcí na povely. Motor má vyšší otáčky na volt, takže bylo nutno na vysílači snížit křivky plynu. Otáčky jsou NORM 2400, IDL1 2700, IDL2 2900. Po osmiminutovém létání na IDL2 je motor skoro STUDENÝ!! Doba letu se oproti setovému prodloužila o skoro dvě minuty. S výkonem motoru jsem plně spokojen, ale mohu porovnávat jen s originálem. Každopádně motor mohu jen doporučit.
Tak teď jen doufat, že to zas hned nerozšvihám...:)

Žádné komentáře: