sobota 3. září 2011

Lipenecký obr 2011


Tak se poštěstilo a mě se i tento rok podařilo navštívit Lipeneckého obra. Stále ještě pln dojmů bych se o ně zde rád podělil. Inu vemme to pěkně od začátku. Do Lipenců jsem dorazil kolem čtvrt na 11. Už na "Strakonické" jsem pro srandu tipoval která auta mají stejný cíl jako já. Moc jsem se nepletl, tyto auta jsem si pak totiž prohlédl zblízka v koloně, která se vytvořila před letištěm. Nerad začínám kritikou, ale bohužel první dojem z akce bylo 20minutové čekání v koloně "na lístky", zatímco se na obloze již proháněla letadla. To trochu rozmrzí.. Chápu snahu pořadatele zajistit bezpečnost při přejezdu prahu dráhy, ale určitě by to šlo zmáknout líp... No a teď k tomu co zas bylo fajn...no přeci zbytek celé akce! :-)
Oproti minulým ročníkům se stojánka modelů posunula až za ochrannou síť, tak diváci mohli trochu blíž k modelům. To, že mě ta síť pěkně štve, protože prakticky znemožňuje focení pochopitelně pořadatelům vyčítat nemohu. Naopak velmi chválím možnost být "na požádání" proveden stojánkou modelů za sítí, což je taková malá náplast za tu síť :-)
Počasí se letos opravdu velmi vydařilo - skoro až moc - jasno, bezvětří a vedro... Léto pravděpodobně dohání co přes prázdniny zameškalo, tak pálilo, že se pekla kůže diváků i potah modelů. Komentovat modely a letecký program detailně nebudu, raději koukněte na fotky. (klikněte na fotku). I letos se objevilo pár krásných nových modelů. Moje srdeční záležitost jsou Zlíny, takže jsem byl naprosto unešen ze dvou Zlínů Z-142 a Z-43 bílo-modrém provedení pana Tůčka a pochopitelně, jako v minulých ročnících, ze Z-50 pana Hůlky. Z vystoupení mě asi nejvíce zaujalo synchronizované létání dvou JAKů, to bylo opravdu povedené. Jinak ale skláním hold všem účinkujícím. Jejich stroje jsou úžasné a stejně tak pilotní umění! Pánové modeláři, děkuji vám za pěkný zážitek, motivaci pro mou další modelařinu a pěkně strávenou sobotu!Doufejme v Lipencích opět za rok naviděnou!

Fotky zde:



Žádné komentáře: