pondělí 17. ledna 2011

Acromaster

Vloni jsem byl moc hodný a Ježíšek mi přinesl dnes již legendární malé F3Ačko Acromaster od Multiplexu. Než skončila moje vánoční dovolená, Acromaster byl postavený... a takhle ten můj krasavec vypadá.

 Stavba bez problémů víceméně dle návodu. Padla jedna lahvička standardního středního CA lepidla a normální aktivátor. Vybavení jsem pořídil u Hobbycity tak aby odpovídalo doporučovanému vybavení. Serva jsem koupil digitální s kovovými převody.
Serva křidélka:                    Power HD-2213MG
Serva výškovka/směrovka:  Hextronik D-MG16
Motor:                                Turnigy C3542-1000
Regulátor:                           Turnigy Sentry 40A/ SBEC 3A
Vrtule:                                APC 12x6
Aku:                                   RHINO 3S1P 2200mAh
Další vybavení již z domácí produkce -
Přijímač:                             JETI Duplex R5 + čidlo MUI 50
Serva naprosto přesně padnou do připravených otvorů, nicméně otvory by samozřejmě šlo snadno upravit na jiný rozměr. Motor v této konfiguraci odebírá 38A což je přesně na hranici zatížitelnosti regulátoru.

Na internetových diskuzích jsem se dočetl o problému s poddimenzovaným místem v "čumáku" a problémech s vibracemi. Udělal jsem tedy několik vylepšení, které jsou zřejmé z následujících fotografií.
Otvory pro uchycení motoru neodpovídaly otvorům v motorovém loži. Dlouho jsem přemýšlel jak to vyřešit, až jsem vzal brusku Proxxon a vybrousil vnitřní přepážky lože tak, aby tam přesně zapadl ubroušený kříž zadní montáže. Šrouby jsou v motoru pochopitelně zajištěny Loctite.


Čumák Acromastera jsem vyztužil překližkou 2,5mm dle obrázku výše. Překližka je přilepena Purexem až na kořen křídla a pod destičku motoru. Pochopitelně je nutno trochu seříznout styro hmotu pod plastem, aby překližka byla v rovině a držák motoru přesně zapadl do výřezu.

Měl jsem trochu potíž, jak a kam umístit regulátor spolu se senzorem MUI. Nakonec jsem to vymyslel překližkovou destičkou, na které je vše připevněno, propojeno a umístěno do horní části čumáku.

Napojení polovin křídla je vyřešeno konektorem Multiplex, který je rozpůlen a každou půlkou připojen na jedno servo křidélka.

Kužel je nabarven červenou Revel a kryt kabiny pak stříbrným RC Styro.
Moc se těším, až počasí dovolí a proběhne zálet. Pochopitelně budu informovat.... :-)

Žádné komentáře: